Entenem la Taxonomia de Bloom com una forma d’estructurar les activitats educatives de forma jeràrquica, és a dir, de més fàcils a més complexes. D’aquesta manera el que passa és que no es pot assolir l’ordre superior si no has passat per l’anterior.
Podem dividir la Taxonomia de Bloom en tres
dominis d’activitats educatives:
- Domini cognitiu
- Domini afectiu
- Domini psicomotor
A continuació us presentaré una taula on
veureu les diferències que s’han establert entre les habilitats cognitives que originàriament
va formular Bloom i les que es van dur a terme a l’any 2000
by: eduteka.org
Curiosament, a l’any 2008 va tornar a haver
una revisió, aquest cop s’ha anomenat Taxonomia de Bloom per a l’era digital.
Aquest enllaç us permetrà rebre més
informació:
Cal que els mestres d’avui siguin
respectuosos amb les habilitats cognitives que s’han de tenir en compte per
garantir el bon desenvolupament dels alumnes i es treballin d’una forma
acurada.
A la classe de GTIC ens van proposar una
tasca. Havíem de realitzar la creació d’un quadre on apareguessin les eines que
hem anat utilitzant i aprenent durant tot el semestre i fer una classificació
segons les habilitats cognitives.
A continuació us presento la taula que he
realitzat:
No hay comentarios:
Publicar un comentario