domingo, 6 de enero de 2013

Taxonomia de bloom


 
Quan parlem de la Taxonomia de Bloom, ens translladem concretament a l’any 1956, quan Benjamin Bloom juntament amb altres col·laboradors van fer una classificació de les activitats relacionades amb l’educació que es coneix com Taxonomia del Bloom.

Entenem la Taxonomia de Bloom com una forma d’estructurar les activitats educatives de forma jeràrquica, és a dir, de més fàcils a més complexes. D’aquesta manera el que passa és que no es pot assolir l’ordre superior si no has passat per l’anterior.

Podem dividir la Taxonomia de Bloom en tres dominis d’activitats educatives:

  • Domini cognitiu
  • Domini afectiu
  • Domini psicomotor
 
A continuació us presentaré una taula on veureu les diferències que s’han establert entre les habilitats cognitives que originàriament va formular Bloom i les que es van dur a terme a l’any 2000
 
 
by: eduteka.org 
 

Curiosament, a l’any 2008 va tornar a haver una revisió, aquest cop s’ha anomenat Taxonomia de Bloom per a l’era digital.
Aquest enllaç us permetrà rebre més informació:

 
Cal que els mestres d’avui siguin respectuosos amb les habilitats cognitives que s’han de tenir en compte per garantir el bon desenvolupament dels alumnes i es treballin d’una forma acurada.

A la classe de GTIC ens van proposar una tasca. Havíem de realitzar la creació d’un quadre on apareguessin les eines que hem anat utilitzant i aprenent durant tot el semestre i fer una classificació segons les habilitats cognitives.
A continuació us presento la taula que he realitzat:
 




Taxonomia de bloom

No hay comentarios:

Publicar un comentario