domingo, 6 de enero de 2013

Què és el llibre d'estil?

Quan parlem de llibre d'estil, hem d'entendre que té relació amb la Viquipèdia. "Es tracta d'un document en què es fixen una sèrie de normes o pautes lingüístiques per unificar l'estil de les comunicacions en una empresa o uns institució" (Viquipèdia).

Per fer la nostra entrada a la Viquipèdia vaig haver de consultar el seu llibre d'estil ja que havía d'intentar que el meu article s'aproximés als altres que conté la pàgina. És molt important seguir les normes i l'estructura que segueix ja que si tothom ho fa més o menys igual, la Viquipèdia serà més fàcil de llegir i de fer servir.

Quan vaig crear el meu article vaig fer click a l'apartat de "com s'edita una pàgina" del llibre d'estil. Al fer click allà, arribava a una pàgina d'ajuda, on vaig veure l'opció de "crear una pàgina" Allà vaig poder introduir el meu títol.
A més m'explicava com s'organitzaven els paràgrafs, com utilitzar la cursiva, negreta, el subrallat... També m'explicava com fer els encapçalements, posar els enllaços i les referències.
El llibre d'estil també em parlava de l'estil general de l'article, les diferents seccions...
A mi em va ser de molta ajuda per realitzar la meva petita aportació a aquesta wiki i espero que també us ajudi a vosaltres.
A continuació us deixo l'enllaç perquè ho pogueu consultar:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Viquip%C3%A8dia:Llibre_d%27estil

No hay comentarios:

Publicar un comentario