miércoles, 26 de diciembre de 2012

Qui ets tú?

A la classe de COED vam estar treballant la descripció. Vam observar diferents models com les cançons, la poesia visual, la poesia, la novel·la, l'assaig, el conte i el vídeo.

Podem dir que la descripció és un model d'organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, paisatges, èpoques, sentiments, etc. Es poden descriure tots els aspectes de la realitat, des dels més concrets als més abstractes.

Per mitjà de les seqüències descriptives es proporcionen informació i característiques diferents dels objectes. El to pot ser més subjectiu o més objectiu, depenent de la situació comunicativa i del propòsit de l'intercanvi, així com el grau d'importància que atorguem a ordenar estrictament la informació. (Extret dels apunts de Comunicació oral, escrita i digital de la Prof. Rosa Soler Prat).

Vam tenir la oportunitat de descriure a una companya per tal de posar en pràctica algunes de les tècniques de descripció que ens van ensenyar a classe.

Els passos que vaig seguir per dur a terme la meva descripció van ser:

1. IDEAR. Vaig explorar la situació, observa a la meva companya i conèixer-la una mica més. Vaig tenir en compte; Com és?, a què s'assembla?. què fa?, com es comporta?
Després de respondre a totes aquestes preguntes, vaig passar a la següent fase.

2. ORDENAR. Vaig ordenar totes les informacions que havia obtingut anteriorment i vaig triar allò que em serviria per començar a redactar la descripció.

3. TEXTUALITZAR. Es tracta de dur a terme la redacció del text descriptiu. Vaig tenir en compte les comparacions  metàfores que volia utilitzar, la estètica i l'estructura del text, el lèxic, la terminologia...

La meva descripció, finalment, va quedar així:


Judith Pingel

 

Dinou anys plens de vida i bondat. Ulls vius i un somriure tan brillant com el diamant més polit.
Porta els cabells rossos, llargs i llisos que li donen un aire molt especial.
És calmada i relaxada, gaudeix amb coses tant simples com una bona pel·lícula o una gran bossa de patates fregides. També li agrada la festa i el rebombori, quan te ganes de marxa és un terratrèmol.
Tímida al principi i observadora amb aquell qui no coneix. Te la facultat innata de descobrir les intencions de tot l’individu que se li creua pel camí.
Sap parlar en el moment més oportú i callar quan cal, el fet de no ser impulsiva i pensar les coses abans de dir-les l’ha salvat de més d’un problema.
L’assignatura que necessita millorar és el seu mal humor matiner.
Si parlo del seu caràcter puc dir que és fort com una roca i si parlo del seu cor puc dir que és tan càlid com la llum.
Sovint fa sospitar que no diu tot el que pensa ja que és prudent i reservada per tal de no ferir la sensibilitat de ningú.
Fa tonteries quan està en un ambient de confiança, canta a la dutxa i balla a l’habitació davant del mirall quan no la veu ningú.
Li agrada la moda i el maquillatge, és presumida i pot trigar hores en triar la seva roba.
El seu somni és ser mestre i estic segura que amb la seva gran força de voluntat per fer les coses ho aconseguirà.



A la classe, el dia de la presentació de les descripcions també vam fer una exposició fotogràfica, on vam penjar fotografies que havíem fet nosaltres mateixes a la companya a la qual descrivíem.
A sota de la fotografia vam escriure un peu de pàgina descriptiu i directament relacionat amb la imatge.


No hay comentarios:

Publicar un comentario