Trets contextuals:
- És de caràcter no universal i d'aprenentatge escolar. En tot l'univers la llengua no és igual ja que depenent la comunitat social, la llengua canvia. És per això que es requereix un aprenentatge escolar.
- És acústica, fímeta i produida en temps real. És acústica ja que la llengua oral va lligada a una successió de sons que es comparteixen en espai i temps. A més és efímera (de curta durada) i no queda registrada a cap lloc. Està el·laborat sobre la marxa.
- Context compartit amb una comunicació relativament unidireccional. Compartit perquè com he dit abans comparteixen espai i temps. S'ha de produir un feedback i es produeix una interacció visual i emotiva.
Trets textuals:
- Formal i generalment monologada. Quan parlem de formal ens referim al contrari de col·loquial i monologada perquè parla una persona.
- Informativa, planificada i de tema sovint especialitzat.
- Repetitiva i amb una interacció fonamental de les llengües no verbals. És important dominar bé el llenguatge no verbal i fer pauses, silencis, dominar el volum, l'entonació, la velocitat...
- Paper fonamental dels trets suprasegmentals. Quan parlem d'aquest fet el relacionem amb l'elaboració de la frase.
- Ocurrència d'elements díctics, interrogacions, exclamacions, anacoluts, el·lípsis...
- Correcció normativa i ús de la varietat estàndard. Tenir en compte aquelles correccions que regeixen l'escrit i l'oral.
No hay comentarios:
Publicar un comentario