Documentar,
una mirada nova és la lectura que ens han fet llegir a seminari. I a
continuació, faré un resum amb els punts més importants del llibre i els
conceptes que aquest ens ha aportat.
Primer de tot, s'ha d'aclarar el que vol dir la paraula documentar, és a dir, que vol dir en el context i l'àmbit en el que es situa dins de l'educació infantil.
Documentar és observar als infants i les conductes que aquests tenen. Fer visible els processos que van realitzant i veure el desenvolupament de cada infant.
La principal finalitat de documentar és aprendre dels infants i veure els seus interessos. També es pot veure el recorregut que segueixen per construir els seus coneixements.
Documentar, implica una decisió col·lectiva, ja que no és possible documentar tot sol, perquè sobre allò documentat cal un diàleg i s'ha d'estar disposats a rebre crítiques dels altre. Aquestes crítiques seràn per millorar la documentació i que la persona tingui una visió més crítica del que ha documentat. En la documentació hem de tenir una disposició ètica.
En el procés de documentació, es recullen imatges, anècdotes, paraules, idees i produccions.
És una oportunitat per donar visibilitat a la imatge de l'infant, d'adult i d'educació que es construeix en una realitat determinada.
La conclusió a que he arribat és que és necessari anar documentant totes les produccions dels infants i més en l'etapa d'infantil ja que és una etapa en la que hi han grans canvis i el nen experimenta moltes emocions i adquireix uns coneixements que seràn bàsics i fonamentals per la seva educació. No només és útil per als infants, sinó també pels pares ja que poden veure quins progressos ha fet el seu fill/a al llarg d'aquests primers anys d'escola. Això suposa una feina més per al mestre/a però també ofereix la possibilitat d'anar veient el desenvolupament dels infants.
Primer de tot, s'ha d'aclarar el que vol dir la paraula documentar, és a dir, que vol dir en el context i l'àmbit en el que es situa dins de l'educació infantil.
Documentar és observar als infants i les conductes que aquests tenen. Fer visible els processos que van realitzant i veure el desenvolupament de cada infant.
La principal finalitat de documentar és aprendre dels infants i veure els seus interessos. També es pot veure el recorregut que segueixen per construir els seus coneixements.
Documentar, implica una decisió col·lectiva, ja que no és possible documentar tot sol, perquè sobre allò documentat cal un diàleg i s'ha d'estar disposats a rebre crítiques dels altre. Aquestes crítiques seràn per millorar la documentació i que la persona tingui una visió més crítica del que ha documentat. En la documentació hem de tenir una disposició ètica.
En el procés de documentació, es recullen imatges, anècdotes, paraules, idees i produccions.
És una oportunitat per donar visibilitat a la imatge de l'infant, d'adult i d'educació que es construeix en una realitat determinada.
La conclusió a que he arribat és que és necessari anar documentant totes les produccions dels infants i més en l'etapa d'infantil ja que és una etapa en la que hi han grans canvis i el nen experimenta moltes emocions i adquireix uns coneixements que seràn bàsics i fonamentals per la seva educació. No només és útil per als infants, sinó també pels pares ja que poden veure quins progressos ha fet el seu fill/a al llarg d'aquests primers anys d'escola. Això suposa una feina més per al mestre/a però també ofereix la possibilitat d'anar veient el desenvolupament dels infants.
No hay comentarios:
Publicar un comentario